2010年1月22日 星期五

失眠了... Can't Sleep...

這輩子第二次失眠...
This is the second time that I can't sleep in my live...

我一直以為我是不會失眠的人~
I thought I'm a person who can always sleep well~

每次聽朋友在說他們又失眠了...
so everytime I heard my friend couldn't last night...

就覺得詭異~
I just feel weird~

因為從小到大~
because I always sleep well since I have memory~

連戶外教學前一天~
even the night before an excursion~

我都是一覺到天亮~
I always sleep well~

但第一次失眠...
but the first time...

是我在澳洲的第一年~
was the first year in Australia

有朋友從台灣回來~
got a friend back from Taiwan~

幫我帶了一台PSP~
he brought me a PSP~

我這輩子第一台掌上型電玩~
which is my first portable gamer in my live~

失眠...
couldn't sleep...

太興奮了~
so excited~

跟喬弟聊天到天亮~
chatted with Joe till the sun rised~

再慢跑到我們傳道家去吵他們~XD
then we jogged to wake up our pastor~XD

今天~
today~

可能是因為明天(今天)~
maybe it's because today~

喬弟他們要回來了~
Joe and my mum are coming back~

太久沒看到他們了~
and I have long time not seen them~

40天?!
40 days?!

那對我來說好比40年!!
That's 40 years to me!!

所以很高興到睡不著...
so I couldn't sleep because I'm so excited...

明知道明天要開車去接飛機...
even though I know I have to pick up them tomorrow...

不行...
no...

在床上翻了兩個小時就是睡不著...
I just can't sleep even I was turning myself again and again...

才40天耶...
it's only 40 days...

今天已經接了一位從台灣來的宣教士~
I picked up a missionary, who's from Taiwan, today~

聽她說~
she said~

我可能可以回去~
I might have a chance to go back~

當下真的很HIGH~XD
I was freaking out then~XD

我在想...
I wonder...

才40天就讓我失眠~
it's only 40 days, which let me can't sleep at night~

到時候回台灣我會不會哭出來~XD
would I cry out if I go back to Taiwan?XD

謎:那你明天會不會哭啊?!
SO: will you cry tomorrow?!

哈~不知道啊~
HA~don't know~

吾乃性情中人也~XD
I'm very sensitive~XD

5 則留言:

BOBO 提到...

嘿彬~

...所以快點回台灣哭吧~

Mask 提到...

我也等著你回來哭啊~~~
快點~~~

TonyTsao 提到...

哈~XD

匿名 提到...

我可以幫你拍張照,
在給你一張衛生紙~
然後再去打羽球廝殺到死!!
哈哈哈 (被拖走)

TonyTsao 提到...

叫你要留名字咩~
沒在聽嘛~XD

才不要你的衛生紙勒~
切~XD