2010年9月19日 星期日

外婆走了... Granny's gone...

今天凌晨我外婆過世了~
My Granny passed on this morning~

但我卻很平靜...
but I was very calm...

連哭都沒有...
I didn't even cry...

我想我知道我外婆去哪裡了~
I think I knew where my Granny goes~

所以我不難過~
so I don't really feel sad

前幾天因為我們社區有個委員被罷免~
Few days ago~we got a member of community union fired~

但其實我們社區的管理委員們都很爛~
but our community union is actually sucks~

他們不只不做事~
they are not only done nothing for our community~

甚至還A錢~
they do stealing~

所以我跟喬弟就開玩笑說~
so Joe and I were saying that~

他們抓到"那個好人"了~
"They finally got that good guy"~

我就想到一句俗話~
Then I said~

那就是~
Good guys are never last long in this world~

"好人不長命,禍害遺千年"~
but those shits are always stick there forever~

我就跟喬弟說~
I told him~

好人為什麼不長命~
why is that good guys can't live for long?

因為他們表現得很好~
that's because they are doing so good when they are breathing~

所以上帝讓他們早日脫離這個充滿痛苦的世界~
so the Lord let them leave this suffering world earlier~

而那些壞人~
but those shits~

就讓他們長命百歲~
they live ages~

在世上受盡苦難~
to enjoy the sufferances~

我很愛我婆婆~
I love my Granny so much~

感謝主~
Thanks Lord!!

她決志了~
She's let Jesus lives in her heart~

雖然她最後很辛苦~
even though she still took a lot of pains in the very end...

但是她現在解脫了~
but she's free now~

唯一難過的就是~
The only thing makes me feel sad is~

我要一陣子看不到她了~
She will be away from my life for a while~

但我以後會看到她的~
but I will see her again one day~

在天堂~^^
In Heaven~^^

---------------------------
PS. 抱歉沒有告訴大家~
Sorry didn't tell you guys~

特別是勃勃和功良~
Especially~BO and Lian~

因為我不想讓大家為我擔心~
because I don't really want everyone worry about me~

我並不是不信任大家~
I do trust you guys and you are my Loves too~

這只是我體貼的方式~XD
That's just the style of my love~XD

5 則留言:

Mask 提到...

老實說...這種時候我不知道該說什麼

我和勃陪在你和喬弟身邊

TonyTsao 提到...

謝謝你功良~
勃雖然你都潛水~
但我知道你在那邊~
你們都一直陪著我~
謝謝你們~
有你們真好~^ ^

BOBO 提到...

... (拍肩

Unknown 提到...

Love you brother....

TonyTsao 提到...

thx~XD