2011年10月25日 星期二

健身房~XDD GYM~XDD

上次回桃園收假前~
I went to played baseball with Joe in Taimall~

我跟喬弟去我家附近的南崁台茂打棒球~
when I went back to Taoyuan last time~

其實也就是發球機罷了~
but it's just batting which means you just keep batting the balls and not run to anywhere~

我跟喬弟一人打了一百塊~
Joe and I played 100 bucks for each~

共六十球~二十球一場~
and it's 60 bats for each one~20 bats a round~

頭二十球命中率是零~XDDD
My first round was 0 hit~XDD

我打完換喬弟~
then Joe's term~

也是零~XDDD
0~XDDD

中間有人排進來~
then there was a dude go after Joe~

他超威的~XDDD
HE IS AWESOME~XDDD

每一球都中就算了~
he's not only hit almost every balls~

還最少都有二壘安打的等級~XDD
but at least 60% of his batting reached the double level~XDD

我仔細觀察了他的打法~
then I started to watch how he do~

擊球瞬間~
first;y, his left foot step toward to the ball~

左腳同時踏步出力~
at the same time when he hit the ball~

球棒讓左手帶出去~
then he release his right arm when he hit the ball~

結果我從第二局開始及球率就瞬間提升了~
then my accuracy went up dramatically in second round~

到了80%以上~
it was like above 80%~

真是超神奇~XDD
Oh my Jack~XDDD

不過雖然我跟喬弟講了~
but Joe was still have no idea how to do~

他似乎還是沒抓到訣竅~
even I've told him the secret~

所以他的撃球率還是很低~
it was still low in accuracy anyway~

不過因為越打越順~
however, his accuracy went to 40% finally~

他也來到了40%以上~
because of the practice~XDD

結果打完後三天我的右手都是處於殘廢的狀態下~XDDD
then my arm was like dead for three days after the batting~XDD

下次要好好暖身~XDD
got to warm up properly next time~XDDD

打完球後我想到台茂裡面有家健身房~
I remembered there is a gym in Taimall after the batting~

之前有寄信問過他們一些訊息~
I actually sent them some mails for information~

不過除了第一封有回外~
but only first letter I got reply~

後面都沒回了~XDDD
then there's nothing afterward~XDD

因此那天就跟喬弟過去看一下~
so Joe and I went to see what's up there~

是說~
yeap~

真的很大~XDDD
there gym is really big~XDDD

裡面的工作人員熱心的帶我們參觀裡面的器材跟教室~
the staffs are very nicely took us to look around their places and stuffs~

設備都很完善~
it's almost perfect~

除了沒有泳池跟羽毛球場~
they almost got everythings~

幾乎什麼都有了~XDDD
except the pool and badminton ground~XDD

後來當然就報名了~
so I sighed up in the end~

老實說費用不是很親民~
yeah the price wasn't very nice~

但也在可以接受跟自己負擔的範圍~
but it's affordable for me~

就衝了~
so I sighed~XD

主要是退伍後希望可以多運動減減肥吧~XDD
I just wish I could spend more time to do some exercises and lose some wights after my MS~XDD

至於工作的部分~
and about the work~

我爸表示贊成~
my dad say yes~

我媽卻投反對票~XD
but my mom is negative~XD

老實說我還真有點疑惑呢~XDD
so I'm a bit confused then~XDDD

不知道各位的建議如何呢??
how do you guys think??

是要工作還是不工作勒~XDD
to work or not to work~XDD

真的要好好想想~XDD
That is a question~XDD

4 則留言:

Mask 提到...

身體健康排第一!工作其次
至少我的家人都是這樣告訴我
運動健身外如果時間不緊
你在考慮找工作吧~

BOBO 提到...

工作沒什麼不好啊~
也不是不常去健身房身體就會不健康~
看你比較想做什麼吧

TonyTsao 提到...

也不是說工作不好啦~
主要是我已經胖到爆了~XDD
所以才想增加上健身房的機會~
怕因為工作而影響減肥跟讀英文的時間~
畢竟這兩件事是現階段最重要的事~
總之我會好好考慮的!!
謝啦~

Geoff Share With You 提到...

減肥地確是件要緊事
肥胖會引起很多疾病...
建身是一般人很少做的事...
先減肥讀英文...我個人投贊成票